3 Mayıs 2017 Çarşamba

Göle Tesettürlü Girmek

Göle Tesettürlü Girmek Hazret-i Hasan, Hazret-i Hüseyin ve Abdullah bin Cafer hazretleri, (herhangi bir göl suyuna çimmek için girdiklerinde) o suda yaşayanlara karşı tesettürlü bir şekilde üzerlerinde don olduğu halde suya girerlerdi… Hikaye ( Tesettür ) Ahmed bin Hambel (r.h.) hazretlerinden hikâye olunur. Buyurdular: (Gençliğimde) ben, soyunup suya giren bir cemaat ile beraberdim. Ben Efendimiz (s.a.v.) hazretlerinin şu haberiyle amel ettim. Efendimiz (s.a.v.) hazretleri buyurdular: -“Kim Allah’a iman ediyor ve âhiret gününe inanıyorsa; peştamalsız olarak hamama girmesin. Bu hadis-i şerif ile amel ettim. Soyunmadım. O gece bir rüya gördüm. Sanki biri bana şöyle sesleniyordu: “Müjdelen (sevin) ey Ahmedl Efendimiz ( s.a.v.) hazretlerinin sünnetiyle amel etmenin bereketi ve sebebiyle Allâhü Teâlâ hazretleri, seni bağışladı.” Ona; Sen kimsin?” dedim. O; Ben Cebrail’imi Allâhü Teâlâ hazretleri seni (mezhepte) imam kıldı. Sana tabi olunacaktır!” buyurdular…. Kaynak : İsmail Hakkı Bursevi (k.s), Rûhu’l-Beyan Tefsîri:8/427-428. Bilindiği üzere “Hamam“. Yıkanmak maksadıyla yapılan yer ve bina, çok sıcak bir yer. islâm dini maddî ve ruhî temizliğin üzerinde titizlikle durmuştur. Bunun için namazda ve diğer bazı ibadetleri yapmakta bir tür maddî ve manevî temizlenme olan abdesti emretmiştir. Ayrıca dinimiz cünüplük, hayız ve nifâsın kesilmesi gibi hallerde de büyük temizlik olan guslü, yani bütün bedeni yıkamayı farz kılmıştır. Bu hadis-i şerifte hamama girmek kesinlikle haramdır gibi bir manâ çıkarılmamalıdır. Hamam hakkında ilmihal kitaplarında şöyle denilmektedir: “Erkeklerin ve kadınların temizlenmek için kendilerine mahsus hamamlara gitmelerinde bir beis yoktur. Umumi bir ihtiyaçtan dolayı bu tecviz edilmiştir. Elverir ki avret mahallerini örtsünler. Erkeklerin ve kadınları kendi aralarında peştemal tutmayarak açık bir şekilde yıkanmaları haramdır. Hatta bir kimse yalnız başına bir yerde yıkanacağı zamanda bile peştemal tutmalıdır. Edebe muvafık olan da budur. Tenha bir yerde peştemali sıkmak veya temizlik yapmak için az bir zaman peştemaisiz durmak caiz olabilir” Kaynak : Ö. Nasûhi Bilmen Büyük İslam İlmihali, s. 458

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder